قبض موبایل شش هزار دلاری برای دختر ۱۴ ساله‌ی انگلستانی
 
تکنولوژی جدید

travelling-to-uk--avoid-international-roaming-charges_51cc3516f1d3f

  می‌گویند زندگی بدترین معلم است. زیرا اول از شما امتحان می‌گیرد، سپس آموزش می‌دهد. Casey که یک دختر خانم ۱۴ ساله‌ی اهل انگلستان است، بهتر از همه این مساله را درک می‌کند زیرا اتفاقی برای وی افتاده است که در دنیای فناوری اطلاعات برای کمتر کسی می‌افتد. وی به همراه مادرش به یک سفر شاد و مفرح ۵ روزه به نیویورک می‌رود و به وسیله‌ی گوشی iPhone مرتب از خودش در تمام مکان‌های دیدنی عکس می‌گیرد و برای دوستانش در فیسبوک می‌فرستد. این سفر کوتاه هرچند که لذت‌بخش و تفریحی بود ولی در آخر با قبض ۶۰۰۰ دلاری مبایل Casey به کام خانواده تلخ شد.

شاید تصورش سخت باشد که Casey در این سفر ۵ روزه چندین عکس گرفته که خرج آن ۶۰۰۰ دلار شده است ولی آنچه مسلم است، Casey نمی‌دانست که وقتی به نیویورک سفر می‌کند اگر با سیم‌کارت انگلستان تماس بگیرد و به اینترنت متصل شود، خرج نجومی خواهد داشت. بسیاری از مردم وقتی به کشور خارجی سفر می‌کنند به جای اینکه از سیم کارت کشور خودشان استفاده کنند، یک سیم کارت ارزان قیمت اعتباری از کشور مقصد خریداری می‌کنند و در طول دوران سفر از آن استفاده می‌کنند. بعد از پایان یافتن سفر هم آن را دور می‌اندازند.

Kate Snook مادر Casey دخترش را مقصر نمی‌داند و می‌گوید: من با شنیدن این خبر حالم بد شد. Casey هم ناراحت و پشیمان بود و من گریه می‌کردم. ولی با اینحال رفتار او برای یک دختر بچه‌ی ۱۴ ساله طبیعی است. او می‌خواسته با دوستانش در ارتباط باشد و آن‌ها را سفرش و کارهایی که می‌کند با خبر سازد. اتفاقی که افتاد برای Casey یک تجربه بود.

البته این طرز تفکر درست نیست چون شرکت ارتباطی Orange UK وقتی صورت حساب موبایل Casey به ۵۰۰ دلار رسید، به وی یک پیغام فرستاد و او هم این پیغام را تایید کرد تا بعد از این هم به استفاده از خط تلفن انگلستان در آمریکا ادامه دهد. مسلماً‌ این رفتار غیر مسئولانه است و باید به او یاد داده شود تا نگوید این پیغام‌ها مربوط به پدرم است و به من مربوط نمی‌شود.
مسلاماً این اولین بار نیست که چنین اتفاقی افتاده است و بی خبری افراد و مخصوصاً کوچکترها از هزینه ی خطوط موبایل در کشورهای خارجی (Roaming Charges یا هزینه‌ی رومینگ)، باعث خواهد شد چنین مسائلی در آینده نیز اتفاق بیافتد. آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که وقتی برای فرزندانمان وسیله‌ای می‌خریم ابتدا کار با آن و نکات مهم این چنینی را به وی گوشزد کنیم و به او بگوییم که اگر این نکات را رعایت نکرد خودش مسئول است تا فرزندانمان هوشیار باشند تا از چنین مشکلات بزرگی جلوگیری شود.

_48225119_jex_738715_de27-1


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:Roaming , رومینگ , قبض تلفن همراه, :: 12:36
benyamin

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 382
بازدید کل : 58504
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1